niedziela, 10 czerwca 2012

Emerytura - nowe życie.

               Znaleźć coś dla siebie

Przejście na emeryturę to wcale nie przejście na boczny tor.
 To czas by zacząć żyć pełnią życia.
 Dzisiejsze tempo życia, praca, codzienne obowiązki domowe, wychowanie dzieci, spotkania - zebrania, szkolenia, problemy w pracy czy w domu, prowadzą nas do przemęczenia, stresu. Marzymy o urlopie, wypoczynku, by nabrać sił przed nowymi wyzwaniami.
 Lecz w pewnym momencie okazuje się , że nie musisz iść do pracy, dzieci usamodzielniły się wnuków jeszcze nie masz lub są daleko. Co zrobić z wolnym dniem i . .. z następnym?
 Zamiast zamartwiać się lub co gorsza plotkować, naucz się przekształcać energię myśli w  twórcze i bardziej pozytywne działanie. Jest wiele możliwości ciekawego i wartościowego spędzania czasu.
Teraz na emeryturze można realizować swoje marzenia z młodości.
Jeśli marzyłeś o podróżach, zrealizuj swoje marzenia.
 Zacznij rozwijać swoje zamiłowania, pasje i hobby.
  Jeśli  jesteś profesjonalistą w jakiejś dziedzinie, masz wiedzę  którą chciałbyś się podzielić z innymi i lubisz pracę przy komputerze załóż bloga. Zacznij  publikować swoje porady, opinie , pomysły czy przepisy.
Odzyskaj kontakty z dawnymi przyjaciółmi.
Znajdź czas dla siebie, wstań od telewizora, wyjdź z domu, zamień życie w czas zabawy,
naucz się relaksować i pozwól sobie na odpoczynek, jakiego potrzebujesz.
Zatroszcz się o swoje zdrowie, zmień złe nawyki żywieniowe, jedz dużo warzyw, owoców i pełnych ziaren. Wyeliminuj ze swojej diety tłuszcze zwierzęce.
Czy wiesz, że niektóre pokarmy chronią przed rakiem, inne obniżają ciśnienie krwi , czy cholesterol, a jeszcze inne podnoszą sprawność umysłową, odporność organizmu, pomogą zrzucić zbędne kilogramy, poprawić stan skóry.
Prawdziwym wyzwaniem jest zorientować się ( obserwując swój organizm) co jeść, czego potrzebujesz, by osiągnąć  określone skutki.

Aktywne, zdrowe, szczęśliwe życie - pełne celów daje mam radość i zmienia nasze nastawienie. .
Siedzenie przed telewizorem zastąp czymś aktywnym.  Może będzie to spędzenie  czasu z przyjaciółmi, spacer w plenerze, piesze wędrówki, podróże, uczęszczanie na ciekawe kursy, gra w bilard, kręgle, golfa a może taniec.  Rób więcej interesujących rzeczy i  stymuluj codziennie swój umysł. Każdego dnia stawiaj swojemu mózgowi wyzwania: rozwiązuj krzyżówkę, układaj puzzle, czytaj.
 Znajdź zajęcie , któremu możesz się poświęcić i oddać całym sercem. Robienie rzeczy, które sprawiają nam radość jest czymś więcej niż tylko przyjemnym  spędzaniem czasu. Aktywny tryb życia i osobiste zaangażowanie pomoże ci znaleźć szczęście i sens życia, stanowi też silne antidotum dla  procesu starzenia się.
 Nie znajdując satysfakcji ze swojego życia i działania człowiek staje się zrzędliwy,  smutny i przytłamszony.
Jeżeli człowiek nie potrafi wyzwolić się z natłoku obowiązków będzie musiał zapłacić za to stresem, przygnębieniem, depresją.
 Zmniejszenie narażenia na stres pomoże twemu ciału w powrocie do zdrowia, lepszemu funkcjonowaniu umysłu , może także sprawić, że każda chwila będzie  przyjemna i pogodna.
 Poznaj pozytywnych ludzi i z takimi przebywaj.
Zazwyczaj ci pozytywnie nastawieni żyją dłużej, są zdrowsi i szczęśliwsi.
Życie jest tylko jedno,  a drugą połowę życia można przeżyć aktywnie, w pełni  zdrowia i szczęścia.
 Można  z podniesioną głową i nadzieją powitać nadchodzącą starość.
 A jesień życia wcale nie musi być nudna.

poniedziałek, 4 czerwca 2012

Warto wiedzieć


                                      ***   #   ***
Kąpiel w skrzypie odtruwa nasz organizm i powoduj  że wapń nie gromadzi się w narządach miękkich. .
Kąpiel podnosi poziom krzemu i magnezu

                                        ***   #   ***

 Nie  łączymy   kwaśnego  z  tłustym !
Tłuszcz  powoduje   wyrzut  żółci,  kwaśne  zaciska  wątrobę.
  W  wyniku tego tworzą  się  kamienie   w  woreczku  żółciowym .


                                           ***   #   ***
 
  Jeśli przyjmujemy  Omegę-3 ,  nie  łączymy jej  z  posiłkiem !
  Przyjmujemy  pół  godziny  przed  jedzeniem  lub  półtorej  godziny  po posiłku
.
 Podawana  razem  z   posiłkiem   łączy  się  z  tłuszczami   nasyconymi
i  traci  swoją     dobroczynne  właściwości  .
                                                              
            
                                           ***   #   ***