piątek, 21 marca 2014

Wiosna to znakomity czas na zmiany.

Nadchodzi okres gdy po zimie przyglądamy się w lustrze i z przerażeniem dostrzegamy zarys koła ratunkowego wokół bioder:). Waga nieubłaganie alarmuje nas o przeciążeniach.
Najwyższy czas by skorygować kurs i coś zmienić w naszym życiu.
Doskonałym rozwiązaniem jest zwiększenie aktywności fizycznej poparte prawidłowymi nawykami żywieniowymi.
 Wysiłek fizyczny (jego forma, intensywność) powinien być dobrany indywidualnie  do możliwości, kondycji i potrzeb ćwiczącego.
Aktywność fizyczną należy rozpoczynać stopniowo, radykalna zmiana aktywności grozi kontuzjami. Aby temu zapobiec, stopniowo trzeba przygotować mięśnie do pracy, rozruszać stawy i kręgosłup, by w miarę szybko i bezboleśnie zlikwidować skutki zimowego zastoju.


Ćwiczenia powinny być wykonywane prawidłowo i adekwatnie do możliwości organizmu.
Bez względu jaki rodzaj ćwiczeń wykonujemy, trzeba pamiętać o rozgrzewce rozpoczynającej ćwiczenia, która stopniowo podwyższy tętno i rozgrzeje ciało oraz stawy.
Istotne jest również rozciąganie, kończące sesję treningową.       
 Rozciąganie zwiększy elastyczność mięśni, wzmocni ścięgna, usunie zakwasy,  pomoże szybciej zregenerować ciało.
Jeżeli  odzyskamy przedzimową formę i nie dostajemy zadyszki wchodząc po schodach,czas na wybór dyscypliny sportu lub ćwiczeń, które pozwolą nam zadbać o zdrowie, poprawić krążenie i  samopoczucie, oraz ewentualnie zrzucić kilka zbędnych kilogramów.
Niezależnie jaki rodzaj ćwiczeń wybierzemy: bieganie, pływanie na basenie, jazda na rowerze, gra w piłkę, badminton,jazda na rolkach, aerobik na świeżym powietrzu, taniec, nordic walking czy długie spacery, ważne by rekreacja służyła  naszemu zdrowiu i sprawiała nam radość.

Ważnym elementem jest przygotowanie  odpowiedniego  ubrania i butów,  a także w miarę potrzeby  sprzętu jak kask, czy ochraniacze.

Ruch na świeżym powietrzu poprawi samopoczucie, dotleni organizm, przyspieszy metabolizm, zamieni tkankę tłuszczową w mięśniową, a także podniesie poziom serotoniny tzw. hormonu szczęścia.
Aktywność fizyczna , zbilansowana dieta i odpoczynek to prosta droga do długowieczności w dobrej kondycji.

sobota, 15 marca 2014

Związek "umysł- ciało"


Odżywianie i aktywność fizyczna  jest niezbędna by nasz organizm był zdrowy i odporny na choroby.
Ale duże ( jeśli nie większe) znaczenie ma podejście do życia i sposób myślenia.
Nasze myśli i emocje, umiejętność radzenia sobie z depresją i stresem wywierają bardzo silny wpływ na dobry stan zdrowia.
 Sposób podejścia do życia, wybór trybu , oraz indywidualne cechy charakteru, najwyraźniej wiążą się długością życia i zachowaniem zdrowia.
  Optymizm, elastyczność, otwartość na zmiany i wyzwania jakie stawia życie, aktywność w życiu społecznym i towarzyskim, a także wiara, sprawią, że jesteś szczęśliwszy.
Ludzie weseli, radośni, szczęśliwi i optymistyczni są mniej podatni na choroby a w kryzysowych sytuacjach szybciej wracają do zdrowia.

Należy unikać złości, która psuje nastrój i szkodzi zdrowiu.
 Życie w ciągłym pośpiechu , stresie i nadmiarze obowiązków, powoduje wypalanie się, a często również pogorszenie stanu zdrowia.
Nigdy nie należy ignorować sygnałów jakie  wysyła nam przemęczony organizm.

 W dzisiejszym zabieganych czasach  warto  zwolnić bieg swojego życia.
Należy zaplanować  swoje zajęcia tak, by mieć czas na wypoczynek, na swoje hobby, by móc więcej czasu spędzać z rodziną i przyjaciółmi.

 Życie bez pośpiechu, optymizm, ustalanie własnych  priorytetów to właściwy kierunek do utrzymania zdrowia na długie lata.
Dobry humor, uśmiech , umiejętność radzenia sobie z trudnościami i przeciwnościami losu, skupianie się na swoich atutach nie słabościach, docenianie samego siebie,  pomaga zachować optymizm  i zdrowie.
Od Ciebie zależy jak podejdziesz do życia , czy podtrawisz dostrzec jego  pozytywne strony.
Uśmiech i przytulanie się do bliskiej osoby wpływa bardzo pozytywnie na nasze samopoczucie.
 Uśmiechaj się  i przytulaj  więc  przynajmniej 5 razy dziennie.

podobne strony:

Zatrzymaj się!.Zwolnij tępo!
Zwolnij, są przecież wakacje.