sobota, 31 grudnia 2011

Szczęśliwego Nowego 2012 Roku! 
 Kochani!
Życzę wszystkim aby ten rok był dla Was szczęśliwy i radosny, pełen wspaniałych dni ,
by wszystko szło po Waszej myśli, byście podejmowali tylko trafne decyzje i rozwiązywali życiowe zadania,
a studenci by  bez trudu zaliczali egzaminy .
Spełnienia kolejnych marzeń i podjęcia nowych wyzwań.
Szampańskiej zabawy w noc sylwestrową i dobrej formy (czyli  zero kaca:))jutro.
 

niedziela, 18 grudnia 2011

Zimowe menu

    Kluczem do sukcesu, do zdrowia naszego ciała i organizmu
      jest przede wszystkim  zdrowa dieta, bogata w witaminy 

i potrzebne  nam pierwiastki, które możemy czerpać   z  pożywienia .


Zdrowe jedzenie, odpowiednia dieta, aktywność fizyczna - to wszystko wpływa
na zdrowie organizmu.
 Długotrwały  niedobór  lub  nadmiar  któregokolwiek  pierwiastka  w  naszym   organizmie, może spowodować   przewlekłą   chorobę .
Zapotrzebowanie  na  witaminy jest  zróżnicowane ,  w   zależności  od  wieku , płci 
a  także  od  środowiska w  jakim żyjemy , jak  się  odżywiamy ,  czy  uprawiamy sport   i  od   wielu  innych .
Każda  dieta  powinna  być    dostosowana  do  indywidualnych  potrzeb ,
odpowiednio zbilansowana i zróżnicowana  pod  względem  odżywczym .
  Nigdy  nie  może  być  ustalana  na  stale .
  Źle  dobrana  dieta  może   znacznie  uszczuplić poziom  składników
 odżywczych   w  naszym  organizmie  .
   Zdrowe odżywianie  to stałe dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilości
   koniecznych  do  życia  minerałów   i   witamin. Najlepiej   dostarczać  je  w  pożywieniu .
Witaminy  i minerały  są   zawarte  w  produktach  pochodzenia  roślinnego  i  zwierzęcego  .

By zimą nie przytyć a wprost odwrotnie  utrzymać piękną figurę i jędrną skórę należy przewstrzegać kilku zasad.

1. Jedz 5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny.
   Dłuższe  przerwy wygładzają organizm, zachęcają do podjadania.
   i mogą  powodować ataki obżarstwa.
2. Dobrze gdy trzy podstawowe posiłki są ciepłe i by  nie zabrakło w nich  warzyw.
3.. Należy ograniczyć ilość tłuszczy ,węglowodanów i słodyczy.
     Słodycze staraj się zastąpić owocami świeżymi lub mrożonymi.
     Tłuszcze zwierzęce zastąp tłuszczami  nienasyconymi występującymi w orzechach, ziarnach, oliwce z oliwek
4. Pij dużo płynów najlepiej wodę lub niesłodzone herbatki owocowe i ziołowe.
 5. Pamiętaj o aktywności  fizycznej, najlepiej na świeżym powietrzu

niedziela, 11 grudnia 2011

Recepta na przedswiateczny spokój


Boże Narodzenie to najpiękniejsze święta w roku: to magiczny czas i radosne chwilę w gronie rodzinnym, to śnieg, blask choinki, opłatek, zapach ciasta i aromat żywicy, to cudowne oczekiwanie przy odpakowywaniu błyszczącej paczuszki i  radość.
Święta to nie tylko suto i dekoracyjnie  zastawiony stół, to niezwykła atmosfera, wyjątkowa serdeczność dla najbliższych, z ktorymi dzielimy się opłatkiem i najserdeczniejszymi życzeniami.
 Zorganizowanie świąt poprzedzają liczne,  wyczerpujące przygotowania. Obok codziennych obowiązków, których nikt nam nie likwiduje, dochodzą te związane z przygotowaniem świąt: zakupy, sprzątanie i przystrajanie domu, kupno i przygotowanie prezentów dla najbliższych, ubieranie choinki, pieczenie, gotowanie, planowanie  wigilijnego i świątecznego  menu.
By każdy cieszył się ze świąt również w trakcie przygotowań a pani domu nie była przemęczone i zgorzkniała wspólnie ustalmy podziała zadań.
By każdy cieszył się ze świąt również w trakcie przygotowań a pani domu nie była przemęczone i zgorzkniała wspólnie ustalmy podziała zadań.
 Zabiegane i zajęte porządkami, przygotowaniami do wigilijnej wieczerzy, pozwólmy by magiczna atmosfera udzieliła się wszystkim domownikom.. "Zaprośmy" do wspólnych przygotowań świątecznych, do dekoracji domu, zakupów,  porządków, pracy w kuchni i strojenia choinki  wszystkich domowników.
Wspólna praca, przebywanie w jednym pomieszczeniu, wspólne ustalenie menu naprawdę zbliża. Są to chwile niezapomniane, wspaniała okazja do rozmów,  wspomnień i opowieści o dawnych zwyczajach świątecznych. Święta w przygotowaniu których wszyscy  bierzemy udział, na dłużej utkwią w naszych wspomnieniach. Ten wspólny trud i zaangażowanie sprawi, że głębiej  przeżywamy i bardziej doceniamy  wartość świąt..
Przekazywanie tradycji jest ważne i właśnie to przygotowywania świąteczne uczą dzieci bożonarodzeniowych zwyczajów. Dzielenie się obowiązkami umacnia poczucie przynależności do rodziny i umacnia więzi rodzinne. Zaplanujmy by nie spiesząc się przygotować wszystko na czas, a gospodyni domu w tym gorączkowym okresie przygotowań miała czas na chwilę wyciszenia a także by mogła zadbać o własną urodę.
Zachęcam by stosunkowo wcześnie zająć się zakupami prezentów i niektórych produktów spożywczych.
 Planując listę zakupów, uwzględnijmy   liczbę gości i   realnie oceniajmy potrzeby. Nie kupujmy jedzenia na zapas.
 Każde święta powinny być wyjątkowe i rodzinne a magiczną atmosferą powinien pachnieć każdy kącik naszego domu.
 
Dlatego nie pozwólmy, by nerwowa  krzątanina  samotnie zostawionej z obowiązkami i połykającej łzy żalu pani domu nie, przyćmiła  magię tych chwil.