niedziela, 27 lutego 2011

Czosnek

  Czosnek    i  jego  dobroczynne  właściwości  ,  walory  zdrowotne
    oraz  smakowe  ,   znane  są  od  setek  lat .
Jego  działanie  zbliżone  jest  do  działania   nowoczesnych  antybiotyków .
Nie  tylko  zalecza  stany  chorobowe ,  ale  przedłuża  życie ,
niwelując  choroby  i  przyczyny  jej  powstania .
Koniecznie  powinniśmy  codziennie  używać  w  naszej  diecie  czosnku .

                            CZOSNEK

     -   wzmacnia  ogólną  odporność   organizmu
     -  chroni  organizm  przed  powikłaniami  będącymi  skutkiem  gryp
     -  jest  bakteriobójczy   i  grzybobójczy
     -  reguluje  ciśnienie
     -  obniża  poziom  cholesterolu
     -  zabezpiecza  przed  infekcją
     -   reguluje  układ  pokarmowy
     -  chroni  nasze  serce
     -  sprzyja  ogólnej  poprawie  zdrowia
     -  działa  jak  antybiotyk

 Niestety  przykry ,  intensywny  ,  utrzymujący  się  długi  czas  zapach ,
 powstrzymuje  nas  przed  codziennym  spożyciem  tej  wspaniałej  przyprawy .
          W  świetle  najnowszych  badań  zaleca  się  spożywanie  czosnku
 pochodzenia    naturalnego  ,  mającego  specjalną  powłokę ,
dzięki  czemu  przechodzi  przez  żołądek  i   rozpuszcza  się  dopiero
 w  jelitach .

Najwięcej dobroczynnych właściwości ma czosnek w surowej postaci ,
jeżeli nie możesz przyjmować w tej postaci poszukaj sproszkowanego
czosnku naturalnego w powłoczce.
 Czosnek należy jeść na śniadanie.
Nie jemy go wieczorem, ponieważ wątroba  przez noc chce odpocząć,
a allicyna zawarta w czosnku nie pozwoli jej na to, robiąc jej pobudkę do pracy.

Jak niwelować zapach czosnku :

Przykry  zapach  czosnku   usuniemy  żując  miętę  pieprzową  lub  natkę  pietruszki .
  Pomaga   też  wypita  rano   gorąca  kawa,  herbata,
  jak  również  zjedzenie  jabłka .
                         
  Przykry  zapach  to  nie  tylko  kwestia  oddechu   to   również  przenikanie   zapachu  przez  skórę  .
  Tą  woń  możemy  niwelować  poprzez  dodanie  do  kąpieli   kilku  łyżek  octu .

  By  czosnek  działał  jak  antybiotyk   potrzebujemy  zjeść  go  minimum  jedną  główkę  dziennie .:-/ 

2 komentarze:

Tomek pisze...

Fajny artykuł :) Ja tez kiedyś napisałem artykuł "Czosnek antybiotyk natury".

http://biegpozdrowie.blogspot.com/2010/01/czosnek-antybiotyk-natury-i.html

Zachęcam do przeczytania i pozdrawiam :)

Biedrona pisze...

Super artykuł o czosnku. Dodawałam go bardzo często do wszystkiego co się da. Dziś kiedy jem mało i tylko wegańskie to czuję ,że jest dla mnie za ciężki. Polecam czosnek, bo jest jak napisałaś bardzo wartościowy.